ABC alergii ZAPOBIEGANIE ALERGII

Dietą w alergię

Dietą w alergię

Celem dostosowania diety do grupy krwi jest przywrócenie równowagi w układzie immunologicznym i zmniejszenie stanu zapalnego. Jeśli jesteśmy bardziej świadomi, co wywołuje w naszym organizmie reakcje alergiczne – środowiskowe i pokarmowe – skuteczniej będziemy ich unikać.

Dlatego wprowadzanie diety, opartej o grupę krwi to nie tylko kształtowanie świadomości produktów szkodliwych, ale też korzystnych, działających leczniczo na nasze objawy alergiczne i zapobiegających im.
Niestety często realizowanie diety wymusza na nas rezygnację z ulubionych potraw, owoców czy warzyw.

Zmotywować powinniśmy się sami – by dieta nie była chwilowym testem poprawy zdrowia, ale stała się trwałym elementem życia.

Dietą w alergięTylko wtedy dieta może:

  • zadziałać przeciwzapalnie,
  • dać ulgę w objawach zatokowych,
  • wyregulować układ trawienny
  • być wsparciem dla kory nadnerczy.

Powinniśmy zacząć od diety 4-tygodniowej, traktując ja jako pogotowie dla zdrowia. Każdy z nas jest inny – ma inne predyspozycje do odchudzania i tycia, większą czy mniejszą skłonność do starzenia się, inaczej reaguje na stres, ma mniej czy więcej sił witalnych czy bardziej sprawny system odpornościowy i szybkość przemiany materii – i to często bez względu na wiek. Te różnice biochemiczne m.in. są wytłumaczalne różnorodnością grup krwi, które wpływają na każdy element fizjologii człowieka.

Czynniki ryzyka

Bez względu na grupę krwi ogólne czynniki ryzyka choroby alergicznej to oczywiście alergia u rodziców, stosowanie chemikaliów w pracy (jak tonery do kserokopiarki) czy produktów z lateksu, przebywanie w źle wentylowanych pomieszczeniach, kontakt z pestycydami, pleśnią, paleniem (także biernym), jedzenie mrożonek i wysoko przetworzonej żywności, stosowanie antybiotyków, nadwaga powyżej 30 proc. masy ciała czy choroba autoimmunologiczna.

Przed dietą

Dietą w alergięZanim przystąpisz do stosowania diety przemyśl –

  • czy stosujesz dotąd dietę wysokowęglowodanową i niskobiałkową,
  • czy jesz regularnie produkty z pszenicą i kukurydzą, przetworami mlecznymi,
  • czy jesz w dużych ilościach rośliny psiankowate (pomidory, ziemniaki, bakłażany i paprykę),
  • czy masz problemy z wrzodami, zapaleniem okrężnicy, zespołem drażliwego jelita, stanami zapalnymi (np. reumatoidalnym zapaleniem stawów) lub problemy z trawieniem (np. refluks)
  • czy łatwo ulegasz infekcjom i grypie
  • czy stresujesz się na co dzień
  • ile godzin tygodniowo wykonujesz ćwiczenia aerobowe (czy krócej niż 4 godziny).

Wnioski pozwolą określić stopień ryzyka alergii – jeśli jest bardzo wysoki to z dużym prawdopodobieństwem jesteś kandydatem na alergika.
(PFN)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *