Neness wspiera budowę bram odkażających dla polskich szpitali

Kiedy na całym świecie szaleje pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, a wiele firm liczy straty wynikające z gospodarczego spowolnienia, polski biznes angażuje się w pomoc w walce z rozprzestrzenianiem się choroby. Dobrym przykładem społecznej odpowiedzialności jest internetowa perfumeria Neness, która wspiera budowę bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali organizowaną przez Politechnikę Śląską i firmę WAAM.

Bramy dezynfekcyjne to specjalistyczne urządzenia, których zadaniem jest dezynfekcja odzieży ochronnej, na co dzień zakładanej przez lekarzy mających bezpośredni kontakt z osobami chorymi na COVID-19. W związku z tym, iż do znacznej większości zakażeń w służbie zdrowia dochodzi podczas zdejmowania odzieży ochronnej, tego typu bramy powinny stanąć we wszystkich szpitalach zakaźnych w Polsce – oto cel przyświecający firmie WAAM, Politechnice Śląskiej i firmie Neness. Internetowa drogeria pokazuje ile znaczy działalność w zgodzie z ideą odpowiedzialności społecznej, więc angażuje się w produkcję tych urządzeń, funduje jedno z nich oraz zajmuje się promocją społecznościowej zbiórki środków mającej na celu sfinansowanie budowy bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali zakaźnych.

Koszt budowy jednej bramy to 28 tys. zł. By zebrać fundusze potrzebne do wyposażenia każdego szpitala zakaźnego w przynajmniej jedno urządzenie, uruchomiona została społecznościowa zbiórka na portalu Zrzutka.pl, w której udział może wziąć każdy, kto chce wesprzeć polskich lekarzy, pielęgniarki i ratowników medycznych w walce z koronawirusem. Pierwszym kamieniem milowym zbiórki jest zebranie środków na produkcję 10 bram odkażających, które trafią do najbardziej potrzebujących placówek w kraju. Dalsze kroki przewidują zwiększenie zakresu całej akcji i wyposażenie w te urządzenia wszystkich specjalistycznych placówek w Polsce. By pomóc, wystarczy wejść pod ten https://zrzutka.pl/bramydlaszpitali i wziąć udział w zbiórce, w której liczy się każda złotówka, bowiem im szybciej uda się zebrać kwotę 283 tys. zł, tym szybciej bramy odkażające trafią do szpitali zakaźnych.

– W tych trudnych dla nas wszystkich czasach musimy pokazać, że polski biznes potrafi być społecznie odpowiedzialny – powiedział Mariusz Kubiak, właściciel sklepu Neness.pl. – Dlatego zamierzamy nie tylko pomóc w sfinansowaniu produkcji bram, ale też zaangażować naszą społeczność, otoczenie biznesowe oraz internetowe osobistości, by wspólnie zakasać rękawy i pomóc lekarzom w walce z koronawirusem.