ABC alergii ZAPOBIEGANIE ALERGII

Techniki stymulacji układu odpornościowego

Techniki stymulacji układu odpornościowego

Poza tym, nowoczesna dieta nie wzmacnia układu immunologicznego, szczególnie, gdy nie jest urozmaicona.

Jedzenie, które podrażnia nasz organizm i wywołuje reakcje alergiczne wpływa na obniżenie sprawności układu odpornościowego, zatem wyeliminowanie w diecie produktów wywołujących objawy nietolerancji powinno być podstawą ochrony układu immunologicznego.

Nie wytrzymuje on połączonego oddziaływania spalin, związków chemicznych z atmosfery i pożywienia, kurzu, pleśni, mleka, pszenicy, glutaminianu sodu czy cukru, które wpływając niekorzystnie na układ przyspieszają rozwój alergii.

Praca nad układem immunologicznym

jest długotrwała i dlatego często leczenie jest nieregularne. Program zastępczy trwa 6 tygodni.
Wśród reakcji immunologicznych mamy –

  • prawidłową reakcję obronną in. normergię
  • nadmierną reakcję – alergię
  • całkowity brak reakcji czyli anergię

na co wpływa zarówno stan psychiki, jak i ciała – tak samo psyche, jak i soma.
Dla jednego i drugiego warto stosować witaminowe suplementy diety, nalewki, kapsułki i herbaty lecznicze, ale też masaże, hydroterapię, zachowania zwalczające stres czy wreszcie ruch, łatwy i przyjemny, na świeżym powietrzu, co najważniejsze – całoroczny, systematyczny, bez względu na porę roku.

 

Techniki stymulacji układu odpornościowegoStymulacja organizmu

jest tak samo ważna jak doładowanie organizmu dawką energii – dlatego wiele osób zaczyna od spacerów, nordic walking czy jogi.

Fizjoterapia jest również pomocna w stymulowaniu układu odpornościowego. Nasze działania powinny trwać min. 6 tygodni, a co do ruchu – powinny stać się naszym stylem życia.

Unikanie alergenów pokarmowych

powinno być równoległe z przyjmowaniem produktów, które pomogą w zwalczeniu czy złagodzeniu alergii, pomocy wątrobie, o ile będziemy stosować produkty nieprzetworzone, przyjazne wątrobie.
Z owoców będą to – jabłka i świeży sok z jabłek, wiśnie, żurawiny, agrest, grejpfruty, winogrona i sok ze świeżych winogron, cytryny, śliwki, sok świeży z pomarańczy, granty, pigwa, maliny, truskawki i mandarynki.

Z warzyw – karczochy, botwina, sok z buraków lub marchwi, kalafior, cykoria, czosnek, zielona papryka, oliwki i oliwa z oliwek, sok z rzodkiewki, szpinak, pomidory, rzepa.

Techniki stymulacji układu odpornościowegoPonadto – napar z mniszka lekarskiego, ziarno sezamowe, orzechy włoskie i rzeżucha.
Niestety żywienie się w restauracjach i barach z jedzeniem na wynos jest dalekie od jedzenia nieprzetworzonej zdrowej kuchni. Dlatego warto niezwłocznie z wiosną zmienić nawyki żywieniowe, jeść więcej samodzielnie wykonywanych potraw bez półproduktów, z fasolą, zbożami, warzywami i owocami i coraz bardziej popularnymi kiełkami.