ALERGIE SEZONOWE - PYŁKI Rodzaje alergii i Uczulenia

Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne

Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne

Rozwiązaniem są nie tylko leki przeciwhistaminowe lub steroidy – warto wzmocnić organizm, by zapobiegać rozwojowi alergii.

1. Wzmacniamy układ odpornościowy

Kiedy mówimy o alergii dbałość o prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego to podstawa.

Warto zacząć o wyeliminowania tego, co może go osłabić – wysokiego poziomu cukru i żywności wysoko przetworzonej. Zastąpić je warto marchwią, szpinakiem, czosnkiem czy brokułami. Do tego zwalczać stres stosując np. techniki pogłębionego oddechu i dużo spacerować na łonie przyrody.

2. Diety eliminacyjne

Nadwrażliwość pokarmowa może wywołać stany bliskie alergii wiosennej i wzmacniać nieżyt nosa i objawy zapalenia zatok. Diety eliminacyjne są dość proste i na ogół bazują na rezygnacji z nabiału, pszenicy, jaj i soi.

Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne

Po dwóch tygodniach diety będziemy wiedzieć, czy dzięki niej uzyskamy żywności zdecydowaną poprawę samopoczucia lub nawet uda się osiągnąć ustąpienie objawów sezonowych. Dodawać można jeden rodzaj eliminowanej żywności z powrotem do swojej diety w odstępie 3 dni, aż zidentyfikujemy przyczynę problemów zdrowotnych.

3. Zdrowy układ trawienny

Wiele problemów układu odpornościowego jest spowodowanych przez dysfunkcję przewodu pokarmowego. Problemy te mogą rozpocząć się w żołądku przez działanie nieodpowiedniego enzymu i produkcję kwasu. Żywność, która nie została prawidłowo strawiona następnie trafia do jelit, gdzie gnije i fermentuje.

Flora jelitowa nie rozwija się właściwie, powstają niepożądane bakterie, szkodliwe dla zdrowia, grzyby i pasożyty, a jelita przepuszczają więcej substancji niż powinny. To powoduje reakcje alergiczne i nadwrażliwość u wielu osób.

Dlatego tak ważne jest uzupełnienie diety pożywieniem wspierającym prawidłową produkcję enzymów i kwasów żołądkowych np. stosując probiotyki. Zmiany w diecie mogą być konieczne, jeśli mamy problem z nadmiarem drożdży lub grzybów.

4. Zdrowy styl życia wymaga zdrowej wątroby

Wątroba jest odpowiedzialna za metabolizm całej histaminy produkowanej przez liczne komórki w organizmie.

Kiedy wątroba ma problemy z usuwaniem histaminy nasilają się objawy alergii. Wyeliminowanie lub ograniczenie przyjmowania leków, alkoholu, kofeiny i unikanie stresogennych czynników środowiskowych powinniśmy jak najszybciej wziąć pod uwagę.

Zbilansowana dieta niskotłuszczowa, dokładnie gryzienie pokarmów czy przyjmowanie wspomagająco ostropestu plamistego pomaga w przywróceniu prawidłowych funkcji wątroby.

5. Zdrowe nadnercza

Nadnercza funkcjonują wspomagająco dla układu odpornościowego dzięki wydzielaniu kortyzolu. Najczęstsze objawy zaburzeń pracy nadnerczy to brak energii, zmęczenie, zaburzenia snu, bóle mięśni i stawów, migreny, niski popęd płciowy, przewlekły stres i słaba pamięć.

Problemy nadnerczy można łatwo zdiagnozować z testów śliny. Jeśli nie funkcjonują prawidłowo należy niezwłocznie wyeliminować z diety kofeinę i cukier, a dietę wzbogacić w witaminy B i C, które kompleksowo odżywiają nadnercza. Zioła wspomagające ich pracę to lukrecja, Rehmannia, Rhodiola i żeń-szeń koreański.

6. Zadbaj o wysoką jakość odpoczynku

Istnieją liczne badania potwierdzające, że regularne ćwiczenia mogą poprawić stan zdrowia lub pomóc rozwiązać problemy z sezonowymi alergiami. Ćwiczenia pomagają zredukować nagromadzony stres, mogą poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego. Regeneracyjny sen jest konieczny, aby wspomóc regenerację systemu trawienia i immunologicznego, a także – aby nabrać sił.
RT

Źródła: whfoods.org, naturalways.com, mayoclinic.com/health, drugresource.org, medicinalfoodnews.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *