Życie z alergią

O czy warto pamiętać podczas upałów?

O czy warto pamiętać podczas upałów

Fala upałów godnych wczasów w Egipcie trwa w najlepsze i nic nie zwiastuje jej końca.  To czas, kiedy łatwo się męczymy, jesteśmy rozleniwieni i poirytowani. O czym warto pamiętać podczas upałów?

Nawadnianie organizmu

Gdy żar leje się z nieba, sporo się pocisz, dlatego też musisz regularnie uzupełniać poziom płynów w organizmie. Najlepiej jest pić wodę mineralną niegazowaną, świeżo wyciśnięte soki oraz zieloną herbatę.  Jeśli brakuje ci elektrolitów, bo je też tracisz wraz z potem, sięgnij po piwo bezalkoholowe. Cudownie nawadnia i orzeźwia.

Uważaj na gardło

Gdy żar leje się z nieba,  często mrozimy napoje w lodówce. To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie. Lodowaty napój może doprowadzić do problemów z gardłem, w tym anginy, której przechodzenie podczas upałów to czyste cierpienie.  Nie chcesz przecież mieć dodatkowo gorączki, bólu gardła i ropnego kataru, dlatego pij napoje utrzymane w temperaturze pokojowej.

Unikanie słońca w południe

Najgorsze dla naszego organizmu jest przebywanie na słońcu w godzinach jego najsilniejszego promieniowania, czyli od 10 do 16.  Pobyt na patelni może zakończyć się omdleniem, udarem lub nawet zawałem. Jeśli nie musisz, nie wychodź wówczas z domu.

Ochrona skóry przed promieniami UV

Wiesz, że tak mocne słońce,  z jakim mamy do czynienia obecnie, może poparzyć dotkliwie twoją skórę? Niezależnie od tego, jaką masz karnację, powinnaś zabezpieczać skórę twarzy i ciała, stosując kremy z wysokim filtrem, najlepiej SPF 50.  Pamiętaj, że kosmetyk należy ponownie aplikować co godzinę i po każdym wyjściu z wody. Wybieraj kremy na bazie filtrów mineralnych, które odbijają promienie UV niczym lustro i tym samym nie pozwalają im wniknąć w głąb skóry.  Kremy z ubiegłego sezonu są bezużyteczne, gdyż straciły swoje ochronne działanie.

Lekkie posiłki

Podczas upalnych dni nie powinnaś rezygnować z regularnego spożywania posiłków, ponieważ może to doprowadzić do wyczerpania organizmu i groźnych omdleń. Dlatego też przygotuj dla siebie lekkie posiłki. Chłodnik na obiad, truskawki z naturalnym jogurtem na kolację, płatki kukurydziane z mlekiem na śniadanie. Możesz też jeść mizerię, sałatki, ugotowane na miękko jajka, kanapki z warzywami.

Przewiewna bielizna i ubiór

Gdy żar leje się z nieba, odstaw na bok odzież uszytą z syntetycznych tkanin. Dotyczy to zarówno bielizny, jak i ubrań wierzchnich. Jeśli sukienka czy bluzka to tylko z bawełny, wiskozy lub lnu.  Wybieraj ubrania z krótkimi rękawkami lub na ramiączkach. Jeśli szorty, to tylko bawełniane, lniane lub wiskozowe. Unikaj noszenia długich jeansów, bo tylko sobie odparzysz nogi i miejsca intymne. Ponadto w nieprzewiewnej odzieży stwarzasz dogodne warunki do namnażania mikroorganizmów odpowiedzialnych za infekcje intymne.

Częsty prysznic

Bierz go za każdym razem, gdy jest to tylko możliwe. Letni prysznic schładza organizm i przywraca jasność myślenia. Poza tym dzięki niemu czujesz się świeżo i ładnie pachniesz. Szybki prysznic to doskonałe rozwiązanie po każdym powrocie do domu.

Dobro zwierząt

W upalne dni pamiętaj o zwierzakach, one też ciężko znoszą upał. Zwróć uwagę, czy twój pies, kot, papugi, mysz ma dostęp do świeżej wody. Tę wymieniaj regularnie, bo może kiśnieć.  Regularnie patrz na zawartość misek z jedzeniem. Zwłaszcza płynny i mokry pokarm może szybko się zepsuć, gdy temperatura sięga 35 stopni Celsjusza. Nawet jeśli trzymasz zwierzęta na dworze, wpuść psa do szopy lub mieszkania, bo od przebywania na słońcu może dostać upału lub zawału. Spacery z czworonogiem planuj tak, aby uniknąć przebywania na świeżym powietrzu w godzinach najsilniejszego nasłonecznienia.

Częste wyrzucanie śmieci

Staraj się codziennie wyrzucać śmieci, a w skrajnych przypadkach rób to nawet dwa razy dziennie. Pamiętaj, że na resztkach organicznych, czyli bioodpadach, namnażają się bakterie, grzyby i owady, w tym muchy, których inwazji raczej byś nie chciała. Wysoka temperatura przyspiesza proces gnicia, któremu towarzyszy nieprzyjemny zapach.

Unikanie wysiłku fizycznego

W upalne dni ogranicz intensywny wysiłek fizyczny do minimum, bo możesz dorobić się zawału, omdleń itp.  Jeśli biegasz regularnie, poczekaj do późnego wieczoru, absolutnie nie biegaj o 16 w pełnym słońcu.

Wietrzenie mieszkania w nocy

Nie otwieraj okien za dnia, bo ciepło zawsze przemieszcza się z ośrodka o wyższej temperaturze do ośrodka o niższej temperaturze. Krótko mówiąc, w ciągu dnia sama sobie fundujesz patelnię, otwierając okna do szeroka. Zasłaniaj okna roletami, aby niepotrzebnie nie nagrzewać pomieszczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0