Alergia u dzieci KĄCIK RODZICA NAJNOWSZE

Drugie śniadanie czyli co zapakować do szkoły

śniadanie

Drugie śniadanie to ważny posiłek w codziennej diecie dziecka. Jako świadomi rodzice powinniśmy zadbać o zdrowe i wartościowe składniki odżywcze, dlatego podpowiadamy co zapakować dziecku do szkoły.

Zdrowa dieta

Każdy uczeń potrzebuje mnóstwa energii i siły do nauki oraz zabawy. Witaminy i minerały to składniki, których nie może zabraknąć w zdrowej diecie malucha. Jadłospis powinien być zbilansowany i urozmaicony. Owoce i warzywa to podstawowe elementy takiej diety. Cukier, słone przekąski i tłuste potrawy szkodzą organizmowi i prowadzą do otyłości, która opanowuje coraz większą liczbę osób. Maluchy mają problemy z koncentracją i skupieniem się na zajęciach lekcyjnych. Dbając o to co jedzą, dbamy o ich przyszłość i prawidłowy rozwój. Drugie śniadanie to niezbędny posiłek ucznia. Lekcje trwają kilka godzin, a dziecko powinno zjeść na przerwie odżywczy posiłek, najlepiej przygotowany w domu. Sklepiki kuszą niezdrowymi przekąskami, ale odpowiednio przygotowane drugie śniadanie przebije wszystkie łakocie. Co warto zapakować dziecku do szkoły?

Drugie śniadanie ucznia

Drugie śniadanie to priorytetowa sprawa. Ważne, żeby było zdrowe i smaczne. Posiłek musi być atrakcyjny dla dziecka, ponieważ zależy nam, by go zjadło. Produkty mleczne to element prawidłowej diety dziecka, dlatego do tornistra warto zapakować serek wiejski lub jogurt naturalny. Jogurty z dodatkami zawierają niezdrowy cukier. Zdecydowanie lepszą opcją będzie ten naturalny z pokrojonymi, świeżymi owocami. Dziecko chętnie zje takie połączenie. Suszone owoce, migdały czy orzechy także sprawdzą się jako dodatki do serka czy jogurtu. Najpopularniejszym produktem na śniadanie są oczywiście kanapki, ale te z reguły wydają się nudne i nijakie. Kanapki dla dziecka muszą być atrakcyjne i kolorowe. Pełnoziarniste pieczywo, chude wędliny, pasta rybna oraz warzywa takie jak sałata, pomidor czy ogórek urozmaicą tradycyjne kanapki. Jako przekąska sprawdzą się zaś kawałki papryki, marchewki czy pomidorki koktajlowe. W śniadaniówce od razu zrobi się zdrowo i kolorowo. Na drugie śniadanie możemy przygotować też coś bardziej konkretnego jak placuszki warzywne, naleśniki czy pyszną sałatkę. jogurtTaki posiłek będzie bardzo pożywny. Dzieci uwielbiają słodycze a te na ogół są niezdrowe. Dlatego warto samemu przygotować maluchowi coś słodkiego. Domowe batoniki z musli czy pełnoziarniste ciasteczka z bakaliami zachwycą niejednanego łakomczucha, a my będziemy mieli pewność, że nie sięgnie on po gotowe słodycze. Oprócz jedzenia, nie możemy zapomnieć o napoju. Najlepsza będzie woda mineralna, ale nie ta z dodatkami owocowymi i konserwującymi. Drugą opcją może być sok, bez dodatku cukru. O gazowanych i słodkich napojach możemy zapomnieć. Śniadanie zapakujmy do barwnego pudełka, dziecko chętnie sprawdzi jego zawartość.

Zdrowe drugie śniadanie nauczy dziecko dobrych nawyków żywieniowych. Chętniej będzie sięgało po owoce i warzywa. Kolorowy posiłek dostarczy dziecku niezbędnych witamin i składników odżywczych, dlatego warto poświęcić chwilę czasu, na przygotowanie takiego posiłku dla ucznia.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *