Życie z alergią

Dieta idealna na lato

Dieta idealna na lato

Zdjęcie autorstwa mali maeder z Pexels

Wielkimi krokami zbliża się długo wyczekiwane przez nas lato. To także czas, kiedy mamy większy dostęp do świeżych owoców i warzyw, które nie powalają swoją ceną. Co powinna zawierać dieta idealna na lato? Sprawdź w naszym artykule.

Dieta idealna na lato. Witamina A

Witamina A, inaczej beta-karoten to związek, który wykazuje właściwości regenerujące skórę. Ponadto zapewnia naszej cerze optymalny poziom nawilżenia, co jest niezwykle ważne w upalne dni, gdy wysoka temperatura przyczynia się do odparowywania wody z naszego ciała.  Ponadto zaleca się, aby osoby, które marzą o ładnym odcieniu skóry lub szykują się do opalania, sięgały po witaminę A.  Beta-karoten nie tylko nadaje cerze pożądany odcień, ale też wykazuje silną aktywność antyoksydacyjną, co oznacza, iż zwalcza wolne rodniki. Te reaktywne cząstki przyczyniają się do uszkodzeń w obrębie struktur komórkowych. Produkty bogate w witaminę A to: marchewka, papryka, brzoskwinia, arbuz, dynia i batat.

Tyrozyna i fenyloalanina, czyli aminokwasy wspomagające syntezę melaniny

Melanina to pigment, który jest wytwarzany w naszej skórze pod wpływem promieni UV. To właśnie on nadaje naszej cerze złocisty odcień. Ponadto chroni ją przed dalszym szkodliwym oddziaływaniem promieni słonecznych. Melanina powstaje z aminokwasów takich jak tyrozyna i fenyloalanina. Te w dużych ilościach znajdziemy w produktach takich jak sezam, nasiona dyni oraz tuńczyk.

Witaminy C i E – naturalna ochrona przed promieniami UV

Promienie UV mogą uszkadzać naszą skórę, przyczyniając się do powstania wolnych rodników, czyli reaktywnych cząstek. Te z kolei uszkadzają białka oraz materiał genetyczny, które wchodzą w skład naszych komórek. Aby zneutralizować szkodliwe działanie promieni UV, należy sięgać po silne antyoksydanty. Dieta idealna na lato powinna uwzględnić witaminę C oraz witaminę E.  Tokoferol, czyli witaminę E, znajdziemy w orzechach i produktach pełnoziarnistych. Natomiast wśród produktów bogatych w witaminę C należy wymienić cytrusy, brukselkę, porzeczkę i aronię.

Zielona herbata – ujędrnienie i nawilżenie skóry

Zielona herbata nie tylko orzeźwia w upalne dni, ale też dostarcza wielu cennych składników. Wśród nich należy wymienić polifenole, które wykazują aktywność antyoksydacyjną, przez co zwalczają wolne rodniki odpowiedzialne za proces starzenia się i powstawanie zmarszczek. Ponadto substancje zawarte w zielonej herbarcie odpowiadają za ujędrnienie i nawilżenie skóry.

Woda średniozmineralizowana

Aby skóra była nawilżona, trzeba pić duże ilości wody. Na co dzień mówimy o minimum, które wynosi 1,5 litra. W upalne dni ilość wody powinna jednak wzrosnąć do 2,5- 3 litrów. Gdy żar leje się  z nieba, organizm chłodzi się, wytwarzając pot. Dieta idealna na lato powinna opierać się na wodzie średniozmineralizowanym. Wysokozmineralizowana jest produktem idealnym dla osób chorych, którym brakuje konkretnych minerałów. Nie należy jednak sięgać po nią na co dzień, gdyż może prowadzić do przedawkowania ilości substancji mineralnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *