ABC alergii WYDARZENIA

„Czytaj dzieciom, bo warto” po raz pierwszy w Piotrkowie Trybunalskim

akcja promująca czytelnictwo

„Celem kampanii jest zachęcenie rodziców do spędzenia z dzieckiem czasu w towarzystwie książki. W trakcie naszych eventów wielokrotnie przypominamy o pozytywnych  stronach czytania. Dużą uwagę zwracamy na rozwój umiejętności językowych i interpersonalnych, pobudzenie wyobraźni oraz kształtowanie wrażliwości dziecka.” -Komentuje rzecznik kampanii, Malwina Turek.

W trakcie eventu dzieci mogły skorzystać z wielu ciekawych atrakcji taki jak: dmuchany zameczek z piłeczkami, gra w dmuchanego darta, wielkie klocki, malowanie twarzy, fotostady. Dużym zainteresowaniem cieszyły się  konkursy z książkowymi nagrodami. Kampanie wspiera siedem  wydawnictw, których książki były rozdawane: Wydawnictwo Martel, Nasza Księgarnia, Znak, Dreams, Dookoła Świata,Olesiejuk, Literatura.

akcja promująca czytelnictwo

Dorośli uczestniczący w evencie  także wykazali się dużą aktywnością.

„Podczas dwudniowej akcji w Piotrkowie Trybunalskim do wspólnej lektury zaprosiliśmy także rodziców. Zarówno mamy jak i ojcowie aktywnie włączyli się do czytania dzieciom bajek. Liczę na to, że poprzez nasze działania osiągniemy zamierzony cel.” -Mówi Turek.

Grupa Artystyczna Fifik i Pepe oraz Przyjaciele, która jest organizatorem akcji wędruje po Polsce promując idee czytania. Piotrków Trybunalski jest drugim miejsce odwiedzonym przez animatorów podczas II edycji. W ubiegłym roku grupa odwiedziła 13 miast, w tym roku planuje zawitać do większej ilości miejscowości. Akcja rozpoczęła się 27 i 28 września w Gorzowie Wielkopolskim i będzie trwać do marca 2015 roku. W  tym  roku artyści odwiedzą jeszcze  Bielsko-Białą, Jastrzębie Zdrój, Ostrołęke, Elbląg, Warszawę, Zabrze, Kalisz.

„Zapraszam wszystkich mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego do śledzenia facebooka Grupy Artystycznej Fifik i Pepe oraz Przyjaciele, ponieważ już za niedługo pojawi się możliwość zdobycia kolejnych książkowych nagród w konkursach internetowych„-Zachęca rzecznik kampanii.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *