Alergie skórne

Co warto jeść dla pięknej skóry?

Co warto jeść dla pięknej skóry

Marzysz o pięknej, jędrnej skórze, wolnej od zmarszczek, przebarwień i zmian trądzikowych? Nic dziwnego, w końcu stan naszej cery wpływa na naszą atrakcyjność w oczach mężczyzn.  Co warto jeść dla pięknej skóry?

Soki owocowe

Aby te mogły wesprzeć naszą cerę od środka, powinnyśmy same je wyciskać ze świeżych owoców i pić od razu. Sok ze świeżych pomarańczy czy grejpfrutów działa dwojako. Z jednej strony dostarcza naszemu organizmowi antyoksydantów, czyli substancji zwalczających wolne rodniki, które przyspieszają procesy starzenia się skóry. Z drugiej świeżo wyciśnięte soki z cytrusów stanowią bogate źródło witaminy C, która uczestniczy w syntezie kolagenu, czyli podstawowego białka budulcowego skóry. Jego niedobór skutkuje powstawaniem zmarszczek.

Owsiankę

Owsianka stanowi bogate źródło witamin z grupy B, żelaza i cynku, czyli składników odpowiedzialnych za prawidłową budowę skóry i jej odżywienie. Gdy w organizmie brakuje witamin z grupy B, w kącikach ust mogą pojawiać się zajady. Z kolei niedobór cynku prowadzi do problemów ze skórą, budowa tej jest nieco wadliwa.

Sałatki z sosem winegret

Sos winegret zawiera oliwę z oliwek, która dostarcza naszemu organizmowi kwasów omega-3 i omega-6, znanych też jako niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Nasz organizm nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego też musi pobierać z zewnątrz wraz z pożywieniem. Oleje roślinne zawierają sporo kwasów omega-3 i omega-6. Dodane do sałatki ułatwiają przyswajanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli A, D, E, K.

Jajka gotowane

Jajka stanowią bogactwo cynku, wapnia oraz żelaza. Dostarczają też pełnowartościowe białko. W wyniku procesów trawiennych uwalniane są aminokwasy, które następnie mogą zostać wykorzystane w syntezie kolagenu.

Orzechy

Podobnie jak oliwa z oliwek zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Ich niedobór sprzyja suchości skóry i powstawaniu stanów zapalnych, w tym zmian trądzikowych, które stanowią zmorę wielu osób po trzydziestce.

Produkty pełnoziarniste

Stanowią bogate źródło witamin z grupy B, w tym tych, które odpowiadają za zdrową skórę wolną od suchości i podrażnień. W związku z tym powinnaś włączyć do swojej diety pieczywo pełnoziarniste, makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy itp.

Produkty fermentowane

Jogurt, kefir, żętyca, ayram czy maślanka zawierają dobroczynne bakterie kwasu mlekowego, które zasiedlając nasz organizm, w naturalny sposób chronią nas przed infekcjami, w tym trądzikiem. Wiele problemów skórnych wynika z faktu, że dochodzi do zaburzeń w składzie mikroflory i namnażania mikroorganizmów potencjalnie chorobotwórczych, w tym drożdżaków z rodzaju Candida.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 1