MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Zamienniki w diecie (cz.2) – jaja


Zamienniki w diecie (cz.2) - jaja

Uczuleni na białko jaj i innych gatunków ptaków na ogół nie mają świadomości, jak wielu produktów powinni się wystrzegać. A co za tym idzie jak je wszystkie zamienić na substytuty bezpieczne dla zdrowia?

Uczulenie na jaja nie występuje tylko po zjedzeniu jajecznicy czy jaj na twardo, na wielkanocnym stole. Jaja są obecne w:

  • ciastach i ciasteczkach,
  • wyrobach mącznych, takich jak: pierogi, pizze, naleśniki, paszteciki,
  • musach i piankach,
  • lukrach na ciastach,
  • pasztetach,
  • sałatkach warzywno-jajecznych,
  • wielu pastach,
  • sosach* (jak curry),
  • twarożkach.

Jak opisane są jajka?

W składzie produktów występują jako:

Ads code goes here
  • albumina,
  • globulina,
  • lecytyna,
  • E322,
  • liwetyna,
  • owoalbumina,
  • owoglobulina,
  • owomucyna,
  • owowitelina,
  • witelina,
  • proszek jajeczny.

Do niektórych potraw są dodawane suszone jaja, na które tez warto uważać.

U wielu alergików organizm toleruje jaja gotowane – dzieje się tak na skutek denaturacji białka w procesie gotowania.

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij