MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu
REKLAMA
Provag

Ta niedoceniana dynia…


Ta niedoceniana dynia...

To znane, ale rzadko stosowane warzywo ma wiele zalet i to nie tylko w pestkach. Warto przekonać się do potraw z miąższem i do picia soku dyniowego i polubić dynie tak, jak Amerykanie.

Miąższ i sok stosowany jest od lat w diecie redukującej zapasy tkanki tłuszczowej, mają też wiele cennych składników jak błonnik (pobudzający trawienie), miąższ ma zdolność do wiązania toksyn (związki żółciowe i tłuszcz) i usuwania ich z organizmu. Odciąża trzustkę, która skuteczniej może rozkładać tłuszcz.

Sok zaś zawiera szereg witamin i związków mineralnych takich jak żelazo, miedź, potas i magnez. Wypłukuje zbędne produkty przemiany materii, reguluje gospodarkę wodną i odchudza.

Ads code goes here

Pestki dyni

Pestki dyni hamują procesy starzenia organizmu i składają się (w 45%) z wysokowartościowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do oddychania komórek, budowy ich ścian, transportu cholesterolu, czynności gruczołów, dla skóry i błon śluzowych.

Pomagają witaminie D w przemianie wapniowej, w przetworzeniu karotenów z dyni w witaminę A. Pestki mają także wiele kwasów nukleinowych, które odmładzają i naprawiają komórki organizmu, by rosły zdrowo.

Najzdrowsza jest dynia o pomarańczowym miąższu, zawierająca dużo karotenu (czyli prowitaminy A), a im bardziej intensywny ma kolor miąższu, tym więcej zawiera witamin (poza A też B1, B2, C, PP).

Alergików powinny zachęcić w szczególności takie zalety dyni jak –

  • Ta niedoceniana dynia...wzmacnianie układu odpornościowego
  • poprawa skóry
  • odtruwanie jelit
  • niskie absorbowanie azotanów z ziemi uprawnej (np. w porównaniu do marchwi) – jest zdrowa dla dzieci i alergików, którym szczególnie szkodzą opryski z warzyw i owoców
  • zaopatrywanie organizmu w witaminę D, co jest ważne w profilaktyce astmy i alergii
  • odciążanie trzustki
  • działanie moczopędnie, pomocne w dolegliwościach nerek
  • duża zawartość biologicznie aktywnego fosforu w pestkach, niezbędnego do pozyskiwania energii komórek organizmu (także białka, cennych kwasów tłuszczowych i odmładzających kwasów nukleinowych).

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij