MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Suplementy – kiedy mogą wywołać alergię?


Suplementy - kiedy mogą wywołać alergię?

Oferta suplementów stale rośnie, ale i coraz chętniej je kupujemy, dostarczając organizmowi nie tylko niezbędne witaminy i minerały.

Mając do wyboru ok. 9000 tego rodzaju preparatów, dostępnych nie tylko w aptekach, ale także salonach prasowych czy marketach, trudno dokonać najbardziej właściwego wyboru – tylko witaminy C mamy ponad 100 rodzajów (leków i suplementów łącznie).

Wyciągi ze skórki grejpfruta jeszcze 2 lata temu były lekami, dziś to głównie suplementy diety, podobnie kompleks witamin A+E, przepisywany przez okulistów jest dziś popularnym dodatkiem do diety.

Ads code goes here

Różnica między suplementami a lekami

tak naprawdę jest oczywista – suplementy zazwyczaj mają mniejszą dawkę substancji czynnej niż lek, ale nierzadko taką samą (wtedy restrykcyjnie powinniśmy się trzymać zaleceń producenta).
Jednak większość pacjentów nie widzi żadnej różnicy między suplementami a lekami.

Na co warto uważać?

Często alergie są efektem pogorszenia pracy jelit. Mogą być efektem niedoboru związków mineralnych, które uzupełniają takie suplementy jak te bogate w cynk, selen, kwasy tłuszczowe-OMEGA 3, colostrum (z wymion krowich, zwiększający odporność organizmu), Transfactor (naturalny środek pobudzający i znacznie wzmacniający system obronny).

Suplementy - kiedy mogą wywołać alergię?Ostrożnie należy stosować preparaty (nawet naturalne) zawierające np. –

  • senes – popularny przy zaparciach, może doprowadzić do uzależnienia, wywołać biegunkę, podrażnienie błony śluzowej jelit, a także odwodnienie ustroju; długotrwałe stosowanie preparatu może spowodować ciemne zabarwienie błony jelita grubego, a także znaczne jego powiększenie
  • diosminę (wyciąg ze skórki pomarańczy stosowany na żylaki) – nasila lub nawet może powodować AZS
  • dziurawiec – wyciąg z dziurawca może powodować uczulenie na słońce i przebarwienia na skórze oraz blokować działanie leków
  • miłorząb japoński, który może powodować bóle głowy, zaburzenia trawienia i nasilenie reakcji w alergii pokarmowej.

Warto szczególnie uważać na środki na potencję – nierzadko są niebezpieczne w połączeniu z innymi suplementami i mogą powodować alergie.

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij