MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Paracetamol nasila astmę i egzemę


Paracetamol nasila astmę i egzemę

Stosowanie leku przez okres 1 miesiąca ponad dwukrotnie podniosło ryzyko astmy i egzemy, zaś przyjmowanie regularne przez rok spowodowało 50-procentowy wzrost ryzyka zachorowania na astmę.

Ustalono, że użycie paracetamolu u 13-14-letnich, dorastających dzieci zwiększa ryzyko astmy.

Zbadano ponad 300 tysięcy nastolatków w 113 ośrodkach w 50 krajach na 5 kontynentach pod kątem występowania różnych objawów alergii po zażywaniu paracetamolu.

Ads code goes here

Odkryto istotny związek z ryzykiem astmy i egzemy – było aż 43 proc. wyższe u tych dzieci, które przyjęły paracetamol 1-2 razy w ciągu roku i dwukrotnie wyższe u tych, którzy brali paracetamol co najmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca.

Paracetamol nasila astmę i egzemęAlergiczny nieżyt nosa także był związane ze stosowaniem paracetamolu – występował u 38 proc. dzieci stosujących go 1-2 razy w roku i ponad dwukrotnie częściej u stosujących częściej, przynajmniej kilka razy w miesiącu.
Zmiany skórne wystąpiły u 31 proc. dzieci z grupy pierwszej i aż u 99 proc. przyjmujących częściej.

Paracetamol może mieć wpływ na ogólną reakcję zapalną, która prowadzi do zwiększenia alergicznej reakcji immunologicznej. Ponadto, lek może hamować działanie układu odpornościowego i przedłużyć objawy przeziębienia, co prowadzi do zaostrzenia astmy.

To ważna informacja, szczególnie dla kobiet w ciąży i rodziców, którzy podają dzieciom leki przeciwgorączkowe oraz osób ze schorzeniami alergicznymi. Warto skonsultować z lekarzem jakie zamienniki będą bardziej bezpieczne dla zdrowia i jednocześnie skuteczne.
(MCN)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij