MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Olanzapina w lekach antypsychotycznych


Olanzapina

Nie tylko u stosujących leki przeciwpsychotyczne, ale także u pracowników zakładów farmaceutycznych wytwarzających pojawiają się niejednokrotnie silne objawy alergiczne – kontaktowe zapalenie skóry.

Olanzapina to substancja czynna występująca w popularnych lekach antypsychotycznych, która dopiero niedawno została uznana za potencjalną przyczynę przypadków zapalenia skóry.

Choć wciąz jeszcze trudno oszacować wielkość ryzyka (badania nad szkodliwym działaniem trwają od 2007 r.). Można doprowadzić skórę do nieodwracalnego stanu – pęka i krwawi,a im dłużej przyjmujemy leki, tym większego dokonują zniszczenia. Niestety, większość lekarzy nie zdaje sobie sprawy, że może istnieć związek między lekami na depresję a złym stanem skóry.

Ads code goes here

Olanzapinę należy przyjmować przez dłuższy czas i musi ona występować w dużym stężeniu, by wystąpiły objawy zapalenia skóry. Niestety, olanzapina stosowana jest w przypadku chorób, które wymagają długotrwałego leczenia farmakologicznego: schizofrenii i różnego rodzaju psychoz czy zaburzeń dwubiegunowych. Zwiększa się więc prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanej reakcji skórnej.

(JPR)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij