MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne


Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne

Jak sobie poradzić z trudnościami z oddychaniem w sezonie alergii wiosennych? Ograniczyć problemy z katarem siennym, swędzeniem skóry, nosa, astmą i nieżytem spojówek?

Rozwiązaniem są nie tylko leki przeciwhistaminowe lub steroidy – warto wzmocnić organizm, by zapobiegać rozwojowi alergii.

1. Wzmacniamy układ odpornościowy

Kiedy mówimy o alergii dbałość o prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego to podstawa.

Ads code goes here

Warto zacząć o wyeliminowania tego, co może go osłabić – wysokiego poziomu cukru i żywności wysoko przetworzonej. Zastąpić je warto marchwią, szpinakiem, czosnkiem czy brokułami. Do tego zwalczać stres stosując np. techniki pogłębionego oddechu i dużo spacerować na łonie przyrody.

2. Diety eliminacyjne

Nadwrażliwość pokarmowa może wywołać stany bliskie alergii wiosennej i wzmacniać nieżyt nosa i objawy zapalenia zatok. Diety eliminacyjne są dość proste i na ogół bazują na rezygnacji z nabiału, pszenicy, jaj i soi.

Koniec z niedyspozycją przez alergie wiosenne

Po dwóch tygodniach diety będziemy wiedzieć, czy dzięki niej uzyskamy żywności zdecydowaną poprawę samopoczucia lub nawet uda się osiągnąć ustąpienie objawów sezonowych. Dodawać można jeden rodzaj eliminowanej żywności z powrotem do swojej diety w odstępie 3 dni, aż zidentyfikujemy przyczynę problemów zdrowotnych.

3. Zdrowy układ trawienny

Wiele problemów układu odpornościowego jest spowodowanych przez dysfunkcję przewodu pokarmowego. Problemy te mogą rozpocząć się w żołądku przez działanie nieodpowiedniego enzymu i produkcję kwasu. Żywność, która nie została prawidłowo strawiona następnie trafia do jelit, gdzie gnije i fermentuje.

Flora jelitowa nie rozwija się właściwie, powstają niepożądane bakterie, szkodliwe dla zdrowia, grzyby i pasożyty, a jelita przepuszczają więcej substancji niż powinny. To powoduje reakcje alergiczne i nadwrażliwość u wielu osób.

Dlatego tak ważne jest uzupełnienie diety pożywieniem wspierającym prawidłową produkcję enzymów i kwasów żołądkowych np. stosując probiotyki. Zmiany w diecie mogą być konieczne, jeśli mamy problem z nadmiarem drożdży lub grzybów.

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij