MojeAlergie.pl - serwis dla alergików

Moje Alergie - serwis dla alergików

Menu

Jogging alergika


Jogging alergika

Zalet systematycznego ruchu nie trzeba nikomu przypominać. Poprawa krążenia, wzrost odporności organizmu, podniesiony poziom serotoniny, lepsze ukrwienie, samopoczucie, młodszy wygląd. Jak jednak zwalczyć opory przed bieganiem u alergików, zmagających się z problemami skóry atopowej, astmą i wiosennymi nieżytami oczy czy nosa?

Nie tylko czołowi polscy sportowcy udowodnili, że astma nie jest ograniczeniem w uprawianiu regularnym aktywności fizycznej. Jeśli naprawdę zachęcimy się do systematycznego ruchu i to takiego, do którego nie będziemy musieli się zmuszać, nie tylko pożytecznie zaczniemy spędzać wolny czas, ale i pomożemy swojemu zdrowiu. Nawet w alergii.

Atopik na treningu

Głównym problemem osób cierpiących z nasilającymi się objawami skóry atopowej są zaostrzenia świądu i pokrzywki, mocniejsze zaczerwienienia na skutek silniejszego pocenia się organizmu, przy jednoczesnym tarciu odzieży podczas ruchu o zmienione chorobowo partie skóry. Już w szkole na lekcjach wychowania fizycznego dzieci odczuwają uporczywe pieczenie po wysiłku i na ogół dodatkowo próbują je ukryć, zakładając kryjącą odzież – nawet podczas upalnego lata z długimi rękawami i długimi nogawkami. To duży błąd.

Ads code goes here

Należy walczyć z przegrzewaniem organizmu, który odpłaca nam właśnie zaostrzeniem objawów atopowych. Nie powinny nas one zniechęcać do aktywności. Skóra dzięki ruchowi jest lepiej ukrwiona i odżywiona, co też pozytywnie wpływa na jej stan, pod warunkiem, że zadbamy o –

  • dostosowanie intensywności wysiłku do naszych możliwości (równomierny trening, w jednym tempie – wszak nie chodzi o rosnące tempo biegu, a ilość regularnych treningów (początkowo 3 tygodniowo, po kilkunastu tygodniach – do 5) czy z czasem tez ich długość – np. z 30 do 50 min.)
  • przewiewność stroju (dziś w ofercie wszystkich sklepów sportowych można niedrogo kupić odzież odprowadzającą wilgoć i odciągającą pot, tzw. oddychającą z siateczką, wierzchnią i pod spód, na każdą porę roku, wygodną i zapobiegającą obtarciom – wiele rozwiązań technologicznych nie ma szwów i na tyle dobrze przylega do ciała, że zapobiega tarciu delikatnego i tak materiału, dając nam poczucie noszenia niemal drugiej skóry)
  • rezygnację z wysiłku podczas wysokich temperatur i silnego nasłonecznienia.

 

Jogging alergikaOczywiście po każdym treningu należy niezwłocznie zdjąć spocone ubranie, wziąć prysznic w letniej wodzie i założyć świeże, również zapobiegające poceniu ubranie np. bawełniane. Dobrze zaopatrzyć się w kilka sztuk oddychających koszulek i bluz do biegania (spora gama kolorystyczna i niska cena zachęcają do skompletowania takiej alternatywnej kolekcji) – tak, aby po każdym treningu móc uprać odzież i za każdym razem zakładać świeżą.

Alergicy obawiają się, że spocone ubranie nie będzie dobrze uprane z potu eko-kulami czy orzechami do prania dla atopików i trzeba zastosować silniejsze detergenty i wysoką temperaturę.

Ale odzież sportowa właśnie wymaga prania w 30 st.C, inaczej straci właściwości technologiczne materiału. Zaleca się ręczne pranie w płatkach mydlanych czy mydle Jeleń.

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap!

Emolienty – czego o nich nie wiecie?

Zamknij